Veelgestelde vragen

Kan ik ook een assistentiewoning kopen?
Wij verkopen bewust geen assistentiewoningen omdat wij te allen tijde in staat willen zijn om aan onze gebouwen de nodige aanpassingen te kunnen doorvoeren om in regel te blijven met de snel evoluerende wetgeving. Bovendien is de huurformule beter geschikt voor een verblijf van beperkte duur.

Kom ik in aanmerking voor een verblijf in een assistentiewoning?
Indien u ouder bent dan 65 komt u zeker in aanmerking. Als u jonger bent, moeten wij een aanvraag doen om u toe te laten.

Hoe groot is mijn assistentiewoning?
De netto vloeroppervlakte van de woning varieert, afhankelijk van het type, tussen de 48 en 74 m². Alle assistentiewoningen beschikken ook over een terras.

Zijn water, elektriciteit etc inbegrepen in de dagprijs?
Om uw budgetbeheer eenvoudig te houden, bieden wij u een quasi all-in formule aan. Alle nutsvoorzieningen (verwarming, elektriciteit en water) zijn inbegrepen, maar ook het digitaal televisieabonnement, telefoonaansluiting en gratis breedband internet en WIFI en zelfs onze klusjesdienst. Verzekering en ophaling van huisvuil zijn eveneens inbegrepen, net als het gebruik van onze sociale diensten en alle animaties. U vindt een volledig overzicht van alle inbegrepen diensten op dagprijs.

Kan ik mijn meubels meebrengen?
U kan de woning helemaal naar uw eigen smaak met eigen meubels inrichten. Er is voldoende ruimte voor een eetplaats en een salon. U heeft ook een aparte slaapkamer en een volledig ingerichte badkamer en keuken.

Moet ik zelf eten maken?
Indien u dat wenst, kan u alles klaarmaken in uw eigen keuken. Heeft u geen zin om te koken, of vindt u het gezelliger om met andere bewoners samen te eten, dan bent u meer dan welkom in ons Grand Café om daar een hapje te eten tegen democratische prijzen.

Mag ik bezoek ontvangen?
Uiteraard ontvangt u zelf uw bezoek. U heeft een eigen bel en een videofoon zodat u kan zien wie u bezoekt. Wij vragen wel om de rust van de andere bewoners te respecteren, zeker tussen 22u en 8u ’s ochtends.

Wie doet mijn was?
Wij stellen een gemeenschappelijke wasruimte ter beschikking waar u gratis onze wasmachine en droogkast kan gebruiken. Indien u dat wenst, kan u uw was of strijk ook uitbesteden en betalen met dienstencheques.

Kan mijn huisarts, poetsvrouw of thuisverpleegkundige hier ook langskomen?
Vanzelfsprekend. U kan dat helemaal zelf bepalen en de betaling blijft gewoon zoals u dat gewend bent.

Is er parking voorzien?
Er zijn parkeerplaatsen voorzien aan de voorkant van het gebouw waar u gratis uw wagen kan parkeren.

Is er wifi / digitale tv aanwezig?
Jazeker. Ook deze kosten zijn inbegrepen in de kostprijs.

Mag ik roken?
In het gebouw is om veiligheidsredenen roken niet toegelaten, maar u kan gerust op de terrassen of in de tuin roken. Bovendien bevindt zich in het gebouw ook een aparte rokersruimte.